![](thumb.html?src=/purpose_files/Image/CZYTAJ/2024/062024/PURPOSE-Paulina-Kwiatkowska-Chylinska.jpg&w=946&h=644&zc=1)
Czytaj
Jakie są niezbędne kompetencje w pracy artystów_ek?
Wchodząc na rynek pracy w sektorze kreatywnym i kulturze jesteśmy pełni entuzjazmu… i obaw. Chcemy zrealizować nasze pomysły, ale obawiamy się tego, czy jesteśmy odpowiednio przygotowani do takiego wyzwania. Jak przekonać partnerów do współpracy, klientów-odbiorców do skorzystania z naszego produktu, usługi, wydarzenia, dzieła? Zadajemy sobie pytanie, czy jesteśmy wyposażeni w odpowiednią wiedzę, umiejętności oraz czy nasza postawa / mindset są wystarczające do osiągnięcia sukcesu?...
• 4 minuty czytania
![](thumb.html?src=/purpose_files/Image/wywiad_tygodnia/2024/052024/Sonia-Lojko-Domosud/PURPOSE-Sonia-Domosud.jpg&w=454&h=408&zc=1)
Wywiad tygodnia
Sonia Łojko-Domosud. Projektantka graficzna, ilustratorka
Ukończyła Liceum Plastyczne i Akademię Sztuki w Szczecinie, gdzie mieszka i tworzy. Zajęła pierwsze miejsce w konkursie Design by Śliwka Nałęczowska 2024. Aktualnie pracuje głównie jako projektantka identyfikacji. Jej celem jest praca, w której ilustrowanie będzie jej głównym zajęciem, a projektowanie odskocznią.
• 9 minut czytania
![](thumb.html?src=/purpose_files/Image/PURPOSE-magazyn/Numer-86/PURPOSE-cover-n86-www.jpg&w=480)
MAGAZYN NUMER 86
KOMPETENCJE
Kompetencje, czyli jak łączyć wiedzę, umiejętności i doświadczenie? Bez względu na to, jaki zawód wykonujemy, zawsze oczekuje się od nas odpowiednich kompetencji. Czyli, tak prawdę mówiąc, jakich?
Zobaczspis treści
![](thumb.html?src=/purpose_files/Image/wywiad_tygodnia/2024/052024/Mikolaj-Wierszyllowski/PURPOSE-Mikolaj-Wierszyllowski-1.jpg&w=454&h=408&zc=1)
Wywiad tygodnia
Mikołaj Wierszyłłowski. Projektant wnętrz i produktu
Prowadzi pracownię projektową Wierszyłłowski i Projektanci. W projektowaniu lubi różnorodność doświadczeń, zmianę, zaskoczenie. Nie lubi specjalizacji. Od wielu lat pomaga klientom zmieniać przestrzeń w której żyją i pracują, rozwijać produkty które oferują.
• 7 minut czytania
![](thumb.html?src=/purpose_files/Image/wywiad_tygodnia/2024/052024/Aga-Pietrzykowska/PURPOSE-Aga-Pietrzykowska.jpg&w=454&h=408&zc=1)
Wywiad tygodnia
Aga Pietrzykowska. Ilustratorka
Ilustratorka, malarka, autorka książek i narzędzi artystyczno-psychologicznych. Prowadzi STUDIO PE – kreatywne studio ilustratorskie oraz jest współwłaścicielką platformy Projekt Wzmacniacz® – przeznaczonej do rozwoju osobistego przez działania kreatywne.
• 12 minut czytania
![](thumb.html?src=/purpose_files/Image/wywiad_tygodnia/2024/052024/Anna-Patrys/PURPOSE-Anna-Patrys.jpg&w=454&h=408&zc=1)
Wywiad tygodnia
Anna Patrys. Śpiewaczka operowa, animatorka kultury
Studiowała śpiew klasyczny na Akademii Muzycznej w Katowicach. Laureatka Elizabeth Connell Prize for Dramatic Sopranos w Sydney (2014). W 2016 roku podczas finałów Mam Talent wykonała utwór Madonny „Frozen” w wersji operowej.
• 9 minut czytania
![](thumb.html?src=/purpose_files/Image/wywiad_tygodnia/2024/042024/Katarzyna-Madrzycka-Adamczyk/PURPOSE-KMA.jpg&w=454&h=408&zc=1)
Wywiad tygodnia
Katarzyna Mądrzycka-Adamczyk. Artystka tworząca za pomocą szydełka
Artystki o karierze dwutorowej. Stara się zachować balans, między pracą zarobkową a pracą twórczą. Twórczość to dla niej przyjemność, swoboda, improwizacja.
• 12 minut czytania
![](thumb.html?src=/purpose_files/Image/CZYTAJ/2024/052024/sliwka-naleczowska/PURPOSE-sliwka-naleczowska-brand-manager.jpg&w=454&h=408&zc=1)
Czytaj
Czym zajmuje się brand manager?
„To praca, której można nauczyć się wyłącznie w praktyce. Oczywiście pomocne jest wykształcenie marketingowe lub ekonomiczne, ale jest to jedynie baza. Na studiach nie poznamy specyfiki danej branży ani tym bardziej procedur i zasad jakie panują w konkretnej firmie." Rozmowa z Bożeną Piotrowską, brand managerem marki Śliwka Nałęczowska.
• 8 minut czytania
![](thumb.html?src=/purpose_files/Image/CZYTAJ/2024/052024/Zell-am-See/PURPOSE-Zell-am-See-1.jpg&w=454&h=408&zc=1)
Czytaj
Zell am See – tu relaks inspiruje do działania!
Czy myśleliście kiedyś, żeby rzucić to wszystko i wyjechać… do Zell am See? Nie trzeba rzucać wszystkiego - wystarczy zabrać ze sobą laptopa i w mega przyjemnych warunkach, w otoczeniu Alp nad krystalicznie czystym jeziorem połączyć pracę z wypoczynkiem oraz aktywnym spędzaniem czasu. Zell am See to idealna miejscówka dla tych, którzy chcą odpocząć od...
• 13 minut czytania
![](thumb.html?src=/purpose_files/Image/CZYTAJ/2024/032024/Monika-Pazik/PURPOSE-Monika-Pazik.jpg&w=454&h=408&zc=1)
Czytaj
Promocja w digitalu, czy jest konieczna?
Czy w dzisiajszych czasach, kiedy internet jest naszą codziennością, zastanawiamy się nad tym, czy promocja w digitalu jest koniecznością? Odpowiedź jest oczywista. Pytanie jednak, jak się promować, aby się wypromować? Czy w natłoku informacji i coraz trudniejszej „walki” o uwagę klienta, możemy zrobić coś lepiej? Czy wszystko już było, a my...
• 13 minut czytania
![](thumb.html?src=/purpose_files/Image/CZYTAJ/2023/082023/Work-Place-59/PURPOSExWP59.jpg&w=454&h=408&zc=1)
Czytaj
Showroom, czyli Twój sklep na weekend!
Zwiększenie sprzedaży, czy podnoszenie cen jest zawsze wyzwaniem dla wszystkich, a szczególnie dla małych, lokalnych marek działających w branży kreatywnej. Z drugiej strony właśnie takie niszowe projekty – jak Twój – są bardziej „zwinne” i mogą elastycznie reagować, wprowadzając zmiany, testując niestandardowe rozwiązania, eksperymentując.
• 7 minut czytania
![](thumb.html?src=/purpose_files/Image/PURPOSE-magazyn/Numer-84/Dorota-Koziara/PURPOSE-Dorota-Koziara-1.jpg&w=946&h=644&zc=1)
MAGAZYN ARTYKUŁ
Dorota Koziara – projektantka, artystka, kuratorka
orota Koziara do tematów projektowania podchodzi szeroko, będąc projektantem zajmuje się też promocją designu, strategią rozwoju firm poprzez design oraz krytyką designu. Od lat jest też kuratorem i organizatorem wystaw promujących design na polu międzynarodowym. O początkach pracy, wyjeździe do Włoch, doświadczeniu zawodowym we współpracy z firmami oraz organizacji wystaw rozmawiam z Dorotą Koziarą w jej Studio w Mediolanie.
• 42 minut czytania
![](thumb.html?src=/purpose_files/Image/PURPOSE-magazyn/Numer-84/Dobrostan/PURPOSE-cytat-Maciej-Mazerant.jpg&w=946&h=644&zc=1)
MAGAZYN ARTYKUŁ
BHP w sektorze kreatywnym
Nikt nie wymaga od działającego na własny rachunek artysty, twórcy, samozatrudnionego przedsiębiorcy kreatywnego znajomości zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, popularnie zwanych BHP. Nikt również nie wyciągnie konsekwencji z faktu niestosowania obowiązujących przepisów w tym zakresie. Konsekwencje jednak pojawią się – czy tego chcemy, czy nie – w postaci złego samopoczucia fizycznego i psychicznego, wypalenia zawodowego, a nawet depresji czy wypadków.
• 10 minut czytania